В един момент, когато ни се струпват доста задачи и започваме да "буксуваме".
Това е напълно нормално и естествено състояние, особено ако мислим за всички задачи едновременно.
Всичко това ни натоварва без да има положителен ефект.
Има изследвания, които показват, че човек може да мисли най-много за 5-7 неща в даден момент.
За жените, това число може и да по-голямо, :) които по някакъв начин се справят с многозадачността много по-лесно.
Решението
Напишете задачите си на лист хартия. Много професионалисти по ефективност препоръчват това да става вечер преди лягане, но дори и сутрин да ги напишете важно е да ги имате на хартия.
Въвеждането им в компютър или друго ел.устройство също ще свърши работа.
Започнете задачите в реда, в който Ви идват на ум.
След като сте написали списъка започнете да слагате приоритети.
Пред много кратките задачи сложете звезда.
Задачите с най-висок приоритет ще започват с А т.е. А1, А2, А3. Това са задачи, които на всяка цена трябва да свършите. След това Б1, Б2, Б3 и накрая В1, В2, В3.
Също можете и да ползвате и английската азбука A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3 ако Ви е по-лесно.
Идея: може и да подчертаете или оцветите задачите с маркер.
Целта на това упражнение е да изкарате задачите си от главата на външен носител защото съзнателно или не вие изразходвате мисловна енергия за 1) да ги помните и да 2) да работите по задачите.
Много години многозадачността (multi tasking) беше интересна идея, но в последствие се оказва, че намалява производителността заради постоянното превключване между задачите.
Идеите за приоритизиране са взаимствани от продуктите на Браян Траси и Дейвид Алън GTD (Getting Things Done).
Какви подходи работят за вас?
Светослав Маринов
Latest posts by Светослав Маринов (see all)
- Фрийлансъри: работа от вкъщи, кафе или споделен офис - 20.09.2024
- Интуиция и случайности - 14.09.2024
- Как да запомняме хора и имена от бизнес събития - 16.11.2023