Миналата седмица ходих на първата среща на SaaS Sofia (Software as a Service) (https://www.facebook.com/groups/saas.sofia) организирана от Aleksandar Gvozden
Събитието беше добро. Доста хора задаваха много добри въпроси, а други споделиха ценния си опит.
Разговорите бяха около как да привлечем и задържим клиентите, да насочим, към правилния клиент и тн. Около 35-40% бяха за SaaS услоги. Надявам се в следващите събирания дискусиите да са повече около SaaS приложенията.
В края на събитието останахме четирима и отидохме на по бира и дискусията за SaaS продължи и там.
Също се роди и идеята A / B (eer) Testing :)
Аз споделих, че работя над един SaaS продукт - qSandbox - Staging / Test Sites made easy - платформа за създаване на тестови сайтове.
В разговора стана ясно, че аз планирам да таргетирам 4-5 потенциални типа клиенти, което било доста.
Аз си мислех, че това е добре защото ми отваря по-голям пазар, но Алекс и другите ми препоръчаха да се концентрирам само върху една персона (тип клиент). Да направя така, че посланията на сайта да "говорят" точно на този тип клиент. Точно тези клиенти да имат силна нужда от продукта.
Над това ще работя в следващите седмици.
След дискусията (и бирите) осъзнах нещо много интересно.
Когато даваш идеи и съвети (за подбрения на нечий бизнес или ситуация) без очаквания за връщане на услугата, в един момент така се случва, че и на теб започват да ти дават много добри съвети и за твоите проекти като идеите идват от най-различни места. Не знам как така се получава, но е невероятно. Сякаш вселената брои, кой колко дава и нагласява нещата така, че да има баланс.
Много пъти ми се е слувало да говоря с някой и той/тя заговори за бизнеса си, да търси странично менние или да има някакъв проблем за разрешаване и аз автомачно преминавам в режим на генериране на идеи (вдъхновен от постоянното слушане на подкаста на James Alturcher - Ask Altucher и идеята за ставане на машина за идеи Become an Idea Machine) и за кратко време се измисля 3-10 идеи.
Забелязал съм и друго нещо - не всеки е отворен за нови идеи. Още след предлагането на първата идея ти можеш да прецениш дали човекът е отворен за нови идеи или обича да си работи по старите начини, които в повечето случаи са неефективни. Сигнали за това са са бързо отхвърляне на новата идея без да е обмислена изобщо, някакво съпротивление и тн.
Аз вярвам, че няма глупави идеи. Хубавото на идеите е, че създават много добра почва за създаване на други идеи защото една "глупава" може да вдъхнови някои и да измисли малко "по-малко глупава" идея.
Картинка от: Carl Dwyer от freeimages.com/photo/team-meeting-1458975
Светослав Маринов
Latest posts by Светослав Маринов (see all)
- Фрийлансъри: работа от вкъщи, кафе или споделен офис - 20.09.2024
- Интуиция и случайности - 14.09.2024
- Как да запомняме хора и имена от бизнес събития - 16.11.2023