Това е превод (по смисъл) на статия "Of course it's been done before" от блога на Seth Godin.
John Koenig го нарича Vemödalen. Страхът, че правиш нещо, което вече е направено преди това, че всичко, което може да бъде направено е вече направено.
Почти всеки успешна инициатива и проект започва от едно място на повторение.
Шансовете да се измисли абслоютно оригинално са близки до нулата. (бел. ред. не съм съгласен на 100%).
Да си задаем въпроса по друг начин, "Ти опитвал ли си да направиш това нещо преди?"
Или може би друг въпрос "Дали хората, които обслужваш ще го оценят и ще им бъде полезно?"
Интернет до някъде разрушава креативноста, ако потърсим по-обстойно със сигурно ще намерим, че все ще се намери някой, който да е работил по подбна идея, над която ти искаш да работиш.
Никой не те кара да бъдеш оригинален. Действай и бъди смел. Това е от значение. Поеми отговорност за работата си и добави повече стойност.
Разбира се, това е било направено преди.
Но не и от теб!
Photo Credit: Scott Snyder
Светослав Маринов
Latest posts by Светослав Маринов (see all)
- Фрийлансъри: работа от вкъщи, кафе или споделен офис - 20.09.2024
- Интуиция и случайности - 14.09.2024
- Как да запомняме хора и имена от бизнес събития - 16.11.2023